Αρχή της εξειδίκευσης Τηρώντας τους κανόνες της αρχής της εξειδίκευσης με στοχευμένες προπονήσεις πάνω στη μέγιστη δύναμη έβλεπα σταδιακή πρόοδο στα κιλά που σηκώνω. Συνδύασα την προπόνηση δύναμης με προπόνηση υπερτροφίας ανά περιόδους πάνω στις ίδιες ασκήσεις ή ίδιων μυϊκών ομάδων με διπλό όφελος. Το ένα είναι ότι αυξάνοντας την μυϊκή μου μάζα αυξήθηκε η αναλογία σωματικού βάρους και δύναμης και το δεύτερο είναι ότι υπήρχε ένα διάστημα σωστής αποκατάστασης λόγω χρήσης άλλων μυϊκών ινών.

 

Διατροφή Η διατροφή έπαιξε πολύ μεγάλο ρόλο διότι διατηρώντας θερμιδικό πλεόνασμα είναι ο μόνος τρόπος για την αύξηση μυϊκής μάζας και σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της δύναμης. Χωρίς πολλές πολλές λεπτομέρειες, ζύγισμα φαγητού και κουραστικές διαδικασίες αύξησα τις θερμίδες που λάμβανα με αρκετή ποσότητα όλων των μακροθρεπτικών στοιχείων (πρωτεΐνη, υδατάνθρακες, λιπαρά).

Deload Το deload είναι μια απαραίτητη διαδικασία για κάθε είδους προπόνηση δύναμης. Μετά από ένα διάστημα έντονης άσκησης, οι μύες, οι τένοντες και το νευρικό σύστημα φτάνουν σε σημείο να μην μπορούν να αποδώσουν αποτελεσματικά και επίσης διατρέχουν τον κίνδυνο του τραυματισμού. Επομένως μετά από κάθε σκληρή περίοδο που το σώμα έχει δουλέψει έντονα χρειάζεται ενα μικρό διάστημα μείωσης της έντασης ώστε να γίνει η κατάλληλη ανάρρωση. Αυτό μπορεί να είναι μια εβδομάδα αποχής εξ ολοκλήρου, μπορεί να είναι μια εβδομάδα που δουλεύουμε τεχνική στις ασκήσεις με μειωμένη την ένταση στο 50% της μέγιστης δύναμης. Το ποιον τρόπο επιλέγει ο καθένας είναι στο χέρι του όπως και το πόσο διάστημα θα χρειαστεί. Συνήθως το deload διαρκεί από 1 εως 2 εβδομάδες αλλά πόσο χρειάζεται ο καθένας είναι ενα ζήτημα που εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως δείκτης μάζας σώματος, ύπνος, διατροφή, καθημερινή κόπωση από άλλες δουλειές κτλ.

Εν κατακλείδι Επομένως πέρα από την σκληρή προπόνηση το σώμα χρειάζεται σωστή αντιμετώπιση για να συνεχίσει να προοδεύει εκεί που τα πράματα δυσκολεύουν. Στην αρχή με την εξοικοίωση μας πάνω στις ασκήσεις είναι λογικό να βλέπουμε γρήγορη πρόοδο διότι είναι η προσαρμογή του νευρικού συστήματος και σε κάθε προπόνηση βλέπουμε βελτίωση, εκεί όμως που παύει να δουλεύει η πρόσκαιρη εξοικείωση του σώματος που μόλις ξύπνησε ξεκινάει να δουλεύει η Αρχή της Εξειδίκευσης. Μιχάλης Ουρούμης, Fitnovation Coach