Μια ερώτηση που ακούμε συχνά στο γυμναστήριο είναι: “Συνίσταται η Καλλισθενική για εμένα που δεν έχω ξανακάνει ποτέ γυμναστική;

Και η απάντηση είναι: ΝΑΙ!

Γιατί: Για να πάψεις να είσαι “αρχάριος”, χρειάζεσαι γυμναστική. Και η Καλλισθενική Γυμναστική περιλαμβάνει πλούσιο ασκησιολόγιο ώστε να φύγεις από την κατηγορία των “αρχαρίων” ομαλά και με ασφάλεια και να πας στους “μέτριους” ή τους “προχωρημένους”. Δεν απευθύνεται σε ήδη προχωρημένους, αλλά αντιθέτως το να είσαι αρχάριος κάποιες φορές είναι προς όφελός σου.

ΓΙΑΤΙ Η ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΙΔΑΝΙΚΗ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ

Τα πολλά και κλιμακούμενα στάδια ή αλλιώς “progressions” που έχει η κάθε άσκηση είναι το κλειδί. Ενώ οι ασκήσεις στην προχωρημένη τους μορφή φαίνονται πολύ δύσκολες στα μάτια των περισσότερων, υπάρχουν πολλά ενδιάμεσα στάδια και ξεκινούν από κάτι “απλό”. Μετά το “απλό” έρχεται κάτι “λίγο πιο προχωρημένο”, και μετά κάτι “ακόμα πιο προχωρημένο”… εξασφαλίζοντας μια ομαλή και αποτελεσματική μετάβαση.

ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΡΜΟΥ

Κατά προσέγγιση στο 70%-80% των ασκήσεων της Καλλισθενικής Γυμναστικής συμμετέχει ενεργά ο κορμός, άλλοτε ως σταθεροποιητής και άλλοτε ως πρωταγωνιστής ή συναγωνιστής στην εκτέλεση ασκήσεων. Ο κορμός αποτελείται από τους κοιλιακούς, τους ραχιαίους και τους βαθύτερους μύες-σταθεροποιητές που βρίσκονται περιμετρικά της σπονδυλικής στήλης, δημιουργώντας μια προστασία γύρω από αυτή. Οι άνθρωποι που έχουν δυνατό και σταθερό κορμό έχουν ελαττώσει τους κινδύνους τραυματισμού της σπονδυλικής στήλης και γενικότερα κατά 70% σε σχέση με τους αγύμναστους ή αυτούς που δεν έχουν δώσει την κατάλληλη έμφαση στο σημείο αυτό.

ΕΚΓΥΜΝΑΣΗ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΜΥΪΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ

Το ασκησιολόγιο της Καλλισθενικής Γυμναστικής αποτελείται κυρίως από πολυαρθρικές ασκήσεις, οι οποίες γυμνάζουν μεγάλες μυϊκές ομάδες και αυτό έχει πολλά οφέλη για το σώμα.

Με την εκγύμναση των μεγάλων μυϊκών ομάδων:

    • αυξάνεται ο μεταβολισμός και η καύση λίπους
    • η ενδυνάμωση επιταχύνεται
    • βελτιώνεται η στάση του σώματος
    • καταπολεμούνται οι σκελετικοί πόνοι

ΑΦΥΠΝΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Το νευρικό σύστημα είναι ο “εγκέφαλος” του σώματος. Είναι αυτό που δίνει τις εντολές στους μύες να κάνουν την λεγόμενη συστολή, η οποία είναι αυτή που τελικά δίνει κίνηση στο σώμα. Το νευρικό σύστημα επίσης εκπαιδεύεται και μαθαίνει να λειτουργεί αποτελεσματικά, και αυτό γίνεται προφανώς μέσω της γυμναστικής. Η Καλλισθενική Γυμναστική είναι ιδανική για την σωστή ενεργοποίηση του νευρικού συστήματος γιατί:

    • περιλαμβάνει πολλές ασκήσεις ισορροπίας
    • το σώμα λειτουργεί ως ενότητα
    • προκαλούνται καινούρια ερεθίσματα λόγω καινούριων ασκήσεων

ΣΤΗΝ ΚΑΛΛΙΣΘΕΝΙΚΗ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΧΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΡΟΟΔΟ “ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ”

Δεν μπορείς να “κλέψεις” τον εαυτό σου κάνοντας την άσκηση υπερβολικά εύκολη. Για παράδειγμα η έλξη στο μονόζυγο μπορεί να γίνει με τον πιο εύκολο τρόπο και να βάλεις βοηθήματα που μειώνουν το βάρος σου όπως πχ λάστιχα, ποτέ όμως δεν παύει να είναι μια αποτελεσματική άσκηση. Το ίδιο συμβαίνει και με τις βυθίσεις, τα push ups, τα leg ή knee raises και άλλα πολλά… Οπότε αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που όσοι κάνουν Καλλισθενική λένε πως “βλέπεις άμεσα διαφορά στο σώμα και στη δύναμη”.

ΤΟ ΘΕΤΙΚΟ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΡΧΑΡΙΟΣ

Το να είσαι αρχάριος δεν αποτελεί εμπόδιο αλλά ευκαιρία. Ένας αρχάριος μπορεί να μάθει από την αρχή τις ασκήσεις της Καλλισθενικής Γυμναστικής και να τις μάθει σωστά. Αρκεί να υπάρχει η κατάλληλη καθοδήγηση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *